poniedziałek, 6 sierpnia 2012

Wisior krok po kroku cz. III

No. Wreszcie po długiej przerwie mogę uzupelnić trzecią i ostatnią część moich zmagań z wisiorem.

Na czym to ja skończyłam? A tak...zakończyłam obszywać kaboszon frędzelkami z koralików Toho w kolorze aquamarine 11o oraz 15o w kolorze ceylon white.

Kolejnym krokiem po obszyciu - ozdobieniu mojego kamyczka będzie zatem wycięcie kaboszonu z podkładu i przyklejenie do spodu super suede...



A tak to wygląda druga strona mojej robótki. Niezbyt urokliwa, ale za to efekt końcowy jest dużo bardziej atrakcyjny.



ponieważ kamień jest ciężki a całość mogłaby się powyginać pod ciężarem kamienia, podkleiłam go tekturką od spodu aby usztywnić robótkę.


Teraz można podkleić skórkę czy inną tkaninę wykańczającą...i obszyć całość brick stitchem.



Po całkowitym obszyciu kaboszonu czas wziąć się za krawatkę...wyplotłam ją na żyłce techniką płaskiego peyote który na koniec zszyłam. Wykorzystałam tu koralikami Toho 11o: w kolorach opaque lustered beige, s-l dark aquamarine oraz s-l aquamarine.



Mała przymiarka do sznura...ale pozostaje jeszcze przyszyć krawatkę do kaboszonu...



Tak wygląda całość...czyli przyszyta krawatka do kaboszonu.




A oto i tył obszytego kaboszonu wraz z przyszytą krawatką...



Czas zająć się wykończeniem sznura. Jako uzupełnienie do niego dodałam wstążki z organtyny aby sznur nabrał lekkości.



Pozostaje przykleić końcówki i przewlec kaboszon na sznur.
Postanowiłam wykorzystać sposób Patrycji na końcówki hand-made aby uzyskać odpowiednio kolorystycznie dobrane zakończenia...i tym bardzo prostym i szybkim sposobem uzyskałam takie oto niebieskie końcówki.




Teraz należało już tylko wkleić końcówki i nałożyć kaboszon - wisior i skończone :)))



Tak. To już koniec. Zajęło mi to sporo czasu, tym bardziej, że to mój pierwszy taki wisior i tak duży projekt. Będę go wspominała z ogromnym sentymentem. A całkowite efekty mojej mrówczej pracy już za chwilę...






6 komentarzy:

  1. Ja w dalszym ciągu nie mogę wyjść z podziwu tego kaboszonu! Jest cudowny - jak tafla jeziora!

    OdpowiedzUsuń
  2. Asiu! Przepiękny wisior :) masz talent... :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepraszam a jak można zrobić ten sznur?

    OdpowiedzUsuń
  4. Bez dwóch zdań widać duży talent w tym pięknym wisiorze; gratuluję serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  5. Przepiekny wisior i takiż tutorial :) Dziękuję!

    OdpowiedzUsuń